Nokia Asha 230 vragen en antwoorden

Asha 230 24%
Deze telefoon is niet op voorraad
Nokia Asha 230: Asha OS, februari 2014, 1.3 megapixel camera, 2.8 inch

Lees een uitgebreide beschrijving van de Nokia Asha 230
Totaal:
Camera megapixels:
Scherm:
Snelheid:
Besturingssysteem:
Geheugen:

Stel een fouten en reparaties vraag over de Asha 230


Hier is het mogelijk om uw fouten en reparaties vraag te plaatsen over de Asha 230.

  • Dubbele vragen worden verwijderd.
  • Specifieke vragen over apps als whatsapp en skype e.d. kun je stellen aan de makers van de apps of op het forum van de desbetreffende app.
  • De vraag moet gerelateerd zijn aan het toestel
  • Wees netjes en geduldig, anders wordt je vraag verwijderd. We kunnen er niets aan doen als een app of telefoon niet goed werkt.

In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.

Kijk bij het tabblad dat met je probleem te maken heeft en lees de veelgestelde vragen. 9 van de 10 vragen kunnen hiermee opgelost worden.

Veelgestelde vragen

Net gekocht?

Bij het kopen van een losse Asha 230 in Nederland kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand

Asha 230 hardware of software defect binnen een jaar

Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.

Asha 230 hardware defect binnen twee jaar

Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).

* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets

Meer lezen over garantie

Tips over val-, stoot-, druk- of waterschade

Niet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.

Tips over software

Heb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.

Tips over eventuele simlocks

Haal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.

Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op maken

Zorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.

MobieltjesDokter (voorheen Simlock.nu) is al meer dan 10 jaar gespecialiseerd in het repareren van mobiele telefoons en aanverwante producten.

Door onze serieuze werkwijze door de jaren heen, hebben wij de mogelijkheid gekregen om dealer te worden van originele onderdelen van verschillende A-merken. Echter, soms zijn er alternatieve onderdelen die naar onze mening net zo goed presteren. Deze onderdelen worden uitvoerig door ons getest alvorens wij deze aanbieden.

Hiernaast voeren wij onze diensten met véél zorg uit. Immers, als u tevreden bent met het geleverde zult u dit door vertellen aan uw relaties, zodat zij in de toekomst ook diensten zullen afnemen bij MobieltjesDokter.

  • Lage verzendkosten: € 5.99 (NL)
  • Standaard 3 maanden garantie
  • Geen onderzoekskosten
  • Kennis van zaken
  • Online reparatie aanmelden
Ga naar MobieltjesDokter

Apps en demo games
Vaak komen de Asha telefoons met demonstratie games of apps of apps die je niet gebruikt.
Normaal kun je deze er niet af halen, maar soms wil je dit wel omdat de telefoons een beperkt geheugen hebben.
SMS berichten en Kalender gegevens zijn niet op te slaan op de sd-kaart en deze vullen langzaam je telefoon tot deze vol is.

Hoe kom je bij de verborgen bestanden op de Asha en S40 telefoons
1) Download dit bestand (windows): MobiMB.exe
2) Open en installeer dit programa
3) Bij de installatie kun je de Product Activation velden leeg laten
4) Zorg dat Nokia suite is geinstalleerd op de telefoon, maar dat deze niet draait
5) Verbind de telefoon met de computer en start MobiMB op.
6) Klik in het programma op File > Settings > Add a new connection > Cable connection > Nokia Native USB Phones > CA-101 cable. Druk daarna op ok. 7) Je krijgt dan als alles goed staat de inhoud van je telefoon te zien.

Welke bestanden kan ik verwijderen?
Het is belangrijk om te weten wat je wel en niet kunt verwijderen. Want verwijder je essentiele bestanden, dan zal je telefoon niet meer werken.
MobiMB>Gallery Verwijder alles wat je niet op je telefoon wil hebben. Sommige bestanden kunnen niet worden verwijderd en dan krijg je een Error te zien, deze bestanden kun je dan overslaan. Je kunt hier afbeldingen, videos, themas, achtergronden en ringtones verwijderen.
MobiMB>Games and Apps Je kunt hier alle voorgeinstalleerde games en apps vinden die je wellicht wil verwijderen. Je kunt voor de games de .jar en .jad bestanden verwijderen. Het kan zijn dat de map zelf niet te verwijderen is, maar dat is niet erg.
MobiMB>MenuApps In principe moet je deze map met rust laten, maar het kan zijn dat je een gebundelde app toch wil verwijderen die je niet gebruikt. Verwijder dan de .jar en .jad bestanden daarvan.
Verwijder geen andere zaken!!!

Vragen van bezoekers

Heb je een vraag

Heb dan je geen antwoord gevonden of heb je een andere vraag over de Asha 230? Stel hem dan hier. Als je ons support op facebook kun je binnen 24 uur een antwoord krijgen

Let op, het kan tot 2 minuten duren voor uw vraag wordt getoond